Leírás
Az érzelemnapló 20 érzelmet ábrázoló lapot tartalmaz, melyekre a gyerekek szabadon írhatják, rajzolhatják meg, hogy mikor érezték az adott érzelmet.
Jó lehetőség lehet ez a füzet gyermekcsoportokkal foglalkozó szakembereknek, óvónőknek, pedagógusoknak. Szívből ajánljuk, ha közösségformálásra szeretnék használni, akár az esetleges konfliktusok feldolgozásában.
Néhány javaslat:
- Mai nap kire voltunk büszkék? - rajzoljuk le miért
- Mi történt, amiből civódás lett - vajon mit lehetett volna másképp csinálni?
- Mai napban mi volt a legjobb a csoportnak?
Kádár Annamária írta játékunkról:
"A kisgyermek nagyon nehezen tudja megfogalmazni problémáit, csupán az érzések szintjén éli meg a feszítő állapotokat. Számtalan olyan feladattal kell megbírkóznia, amelyek nagy megpróbáltatások elé állítják: le kell válnia szüleiről, meg kell tanulnia, hogyan kezelje félelmeit, késleltesse vágyait, győzze le a testvérféltékenység érzését. Gyakran átéli az érzések ambivalenciáját is: egyszerre imádja és gyűlöli szüleit, és tehetetlennek érzi magát ebben a belső zűrzavarban. Ha a szülő és a pedagógus teljesítményorientált, hogyha nagyon magasra helyezi a mércét vagy átadja a gyermeknek saját szorongásait, bizonytalanságát, ha felnőttszerepbe emeli a gyermeket, ha értelmezi problémáit, ha semmibe veszi és lekicsinyli félelmeit, szorongásait, akkor még jobban kibillentheti őt az amúgy is ingatag egyensúlyi állapotából. A gyermek élményeit szimbolikusan, a játék és a mesehallgatás során segítségével tudja kifejezni. Erre egy kiváló eszköz ez a társasjáték, hogy növeljük a gyermekünk éntudatosságát, érzelmi kifejezőkészségét, segítsünk a külső-belső konfliktusai megoldásában, a segítségkérésben, az empátiában, a vágyaik késleltetésében, a kitartásban. A játék gyakorlatai segítenek szóba állni az érzésekről, természetesebbé teszik azt, hogy egyáltalán foglalkozzunk ezzel a témával."
Kellemes szórakozást, izgalmas beszélgetéseket kívánunk!
Fejleszti: érzelmi intelligenciát, kudarctűrő képességet, önbizalmat